Send a NeuCoin tip to the writer

Earn NeuCoins by playing games & tipping

Apple zkouší spustit Apple Pay v Číně, chce konkurovat Alipay

Mobilní platební systém Apple Pay se v USA nesetkal s takovým nadšením, jak bylo očekáváno. Jak chce tedy uspět v Číně, kde má navíc obrovskou konkurenci v Alipay?

Apple zkouší spustit Apple Pay v Číně, chce konkurovat Alipay

Apple Pay míří na čínský trh

Americká nandárodní technologická firma Apple se chystá spustit v Číně svou mobilní platební síť Apple Pay, start je nastaven na 18.února 2016. Čína je se svými téměř 1,3 miliardami uživateli mobilních služeb pro Apple druhým největším trhem, na který Apple Pay cílí. Kalifornská společnost již také pro svůj záměr získala podporu největšího finančního hráče na čínském trhu, Industrial and Commercial Bank of China.

Apple věří, že mobilní průmysl v Číně poroste stále rychlejším tempem, vychází přitom z rapidního zvýšení počtu uživatelů širokopásmového připojení 3G a 4G, které začalo exponenciálně růst od r. 2014. TechinAsia uvádí, že se jen v r. 2014 k mobilnímu širokopásmovému připojení zaregistrovalo více než 200 milionů aktivních uživatelů.  

Apple to bude mít v soutěži s Alipay těžké

Odborníci na Internet a mobilní služby však spojují zahájení služeb Apple Pay na čínském trhu s velkou otázkou, nakolik se jí bude dařit v soutěži s mobilní platební platformu Alipay, která má v Číně dominující postavení. Alipay vyvinula a vlastní Alibaba, největší čínský hráč na poli e-commerce. Jedná se o silně vyvinutou a dobře udržovanou službu, obsluhující čínský e-commerce maloobchodní trh s obratem více než 200 miliard USD. Platforma má více než 300 milionů registrovaných uživatelů, 250 milionů aktivních uživatelů měsíčně, 100 milionů denních transakcí a více než 48% tržní podíl na trhu online plateb přes třetí strany.

V podstatě je to tak, že Apple Pay cílí na trh, který je více než z poloviny kontrolován Alipay a zbytek ovládají hlavní poskytovatelé internetových služeb, jako je např. Tencent. Technologičtí experti proto obecně přistupují k zahájení služeb Apple Pay v Číně s velkou nedůvěrou.

V USA se očekávaný boom Apple Pay nedostavil

Apple Pay své služby poprvé spustil v říjnu 2014 ve Spojených státech. Napjatě očekávaný debut aplikace však nebyl tak úspěšný, jak se obecně předpokládalo. Platební systém Apple odmítli používat maloobchodní giganti, jako jsou Walmart a BestBuy, kteří o rok později oznámili svou podporu síti "Chase Pay" od JP Morgan s prémiovými poplatky.

Gordon Smith - výkonný ředitel JP Morgan Chase

 

"Když nám obchodníci přinesou větší obrat, dostanou od nás lepší cenu," řekl v rozhovoru pro agenturu Reuters Gordon Smith, výkonný ředitel JP Morgan Chase.

Ani u dalších obchodníků se Apple Pay nesetkal s velkým nadšením, jednou z hlavních výtek přitom byla nedostatečná ochrana zákaznických dat.

V této fázi a při aktuální míře přijetí je těžké o osudu Apple Pay v Číně spekulovat, dominantní postavení stávajících platebních platforem a poskytovatelů finančních služeb přitom bude pro Apple největší překážkou.

autor CT: Joseph Young

×

Hottest Bitcoin News Daily

For updates and exclusive offers, enter your e-mail below.